Senin, 23 November 2015

Apakah Hypnotherapy?

Apakah Hypnotherapy?

Sebelum orang boleh diharapkan untuk menggariskan manfaat hipnoterapi, ia adalah penting untuk membezakan perbezaan antara ini dan hipnosis. Perbezaannya terletak pada tujuan masing-masing, dan dalam hal meletakkan seseorang ke dalam keadaan hipnosis ketenangan supaya mereka boleh mental sembuh, syarat-syarat tertentu mesti dipenuhi.

Dalam usaha untuk hipnoterapi berkesan, ia memerlukan bahawa hypnotherapist profesional meletakkan pesakit mereka ke dalam salah sebuah negeri yang paling santai minda adalah yang boleh memikul, walaupun ia adalah penting untuk menunjukkan bahawa orang yang sedang menjalani sesi terapi adalah sebenarnya tidak pernah tidur. Mereka mungkin tidak sedarkan diri, dan mungkin tidak benar-benar ingat apa yang berlaku semasa sesi terapi, tetapi perubahan yang diperlukan akan dapat mengambil tempat dalam keadaan mental mereka tetap.

Tidak semua orang mampu yang dimasukkan ke dalam keadaan hipnosis yang dalam, tidak kira sama ada ia adalah untuk tujuan terapeutik atau untuk beberapa jenis persembahan pentas. Sebaliknya, hampir semua orang boleh menamakan satu masa dalam kehidupan mereka di mana mereka telah ditangkap sendiri berkhayal tentang kali pada masa lalu yang mungkin telah lebih positif, atau kira-kira tempat di masa depan mereka sendiri telah mereka ingin arah semasa mereka hidup untuk membawa mereka.

Tanpa disedari, kadang-kadang kita meletakkan diri kita ke dalam betul-betul keadaan mental yang diperlukan untuk hipnoterapi akan berkuat kuasa. Kita sering memandang rendah kuasa visualisasi, dan bagaimana ia boleh mempengaruhi mood kita, dan apa yang mampu untuk mendapatkan dilakukan pada setiap hari.

Sering dengan menggambarkan matlamat yang positif yang kami ingin capai, kita separa sedar meletakkan diri kita ke dalam keadaan di mana matlamatnya adalah mudah untuk mencapai. Adalah penting untuk ingat bahawa titik keseluruhan di belakang hipnoterapi adalah untuk meletakkan pesakit ke dalam keadaan di mana mereka dapat lebih mudah mengawal imej yang datang ke fikiran.

Relaksasi adalah amat penting, begitu juga perasaan bahawa pesakit adalah salah satu yang boleh mengawal sesi, bukannya hipnotisme. Setelah keadaan relaksasi yang mendalam yang telah dicapai, sesi hipnoterapi boleh teruskan. Pada ketika ini, orang yang mentadbir terapi ini hanya panduan, dan pesakit adalah satu-satunya yang boleh memberikan mereka kuasa untuk membuat perubahan dalam kehidupan mereka yang mereka rasa adalah tertunggak.

Ramai orang telah menggunakan hipnoterapi untuk kesan yang besar apabila mereka cuba untuk membetulkan tabiat buruk dalam kehidupan mereka, seperti merokok atau alkohol. Sekali lagi, anda mesti mengukuhkan gaya hidup yang anda mahu untuk diri sendiri pada masa akan datang melalui kuasa visualisasi. Walaupun ia bukan satu kaedah yang sangat mudah, ia tidak masuk akal dengan menggambarkan diri anda sebagai seseorang yang tidak memerlukan rokok atau bir untuk mendapatkan sepanjang hari, cara anda berfikir tentang masalah anda akan mula morph agar lebih sesuai dengan ideal ini.

Menggunakan hipnosis, anda akan benar-benar kagum dengan perubahan yang anda akan dapat membuat dalam hidup anda, terutamanya jika anda telah mencuba dan gagal untuk membuat perubahan yang sama pada masa lalu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar