Senin, 23 November 2015

Berpeluh Saraf - Adakah Okay Be saraf dan Peluh Berlebihan?

Berpeluh Saraf - Adakah Okay Be saraf dan Peluh Berlebihan?

Jika anda adalah salah satu daripada begitu banyak berjuta-juta orang yang sentiasa mengadu tentang apa yang dipanggil berpeluh saraf, atau syarat hiperhidrosis di ketiak, jangan bimbang. Pertama, anda tidak keseorangan. Terdapat sebenarnya, begitu ramai orang lain di seluruh dunia yang berkongsi masalah yang sama dengan anda. Kedua, terdapat banyak penawar dikenali untuk merawat gangguan berpeluh ini.

Terdapat cara-cara tradisional atau semula jadi untuk merawat gejala peribadi ini, serta kaedah alternatif yang lebih moden rawatan yang anda boleh merebut untuk akhirnya membebaskan anda dari keadaan yang amat memalukan ini. Apa yang lebih, ada juga prosedur pembedahan yang sepatutnya menjadi pilihan terakhir anda dalam menyelesaikan masalah kesihatan ini. Berikut adalah beberapa perkara yang anda perlu tahu mengenai masalah hiperhidrosis ini seperti faktor-faktor penyebab mencetuskan apa-apa syarat dan kaedah rawatan alternatif untuk meletakkan satu pengakhiran kepada dilema ini.

Pertama, anda harus sedar bahawa apa yang anda alami sekarang benar-benar masalah yang serius yang perlu diselesaikan dengan segera. Ia sangat mempengaruhi kehidupan seseorang kerana ia menghalang interaksi sosial anda dengan orang lain. Orang-orang seperti anda, yang perlu bersabar dengan keadaan ini peluh saraf lebih sering daripada tidak, silap kerana tidak bersih; dan sebagainya apa yang berlaku ialah bahawa emosi mereka kesan luka.

Walau bagaimanapun, kajian telah menunjukkan bahawa syarat itu sebenarnya boleh disebabkan oleh apa-apa kebimbangan atau emosi negatif yang seseorang boleh mengalami pada masa ini. Berpeluh menjadi lebih buruk apabila orang itu menjadi amat sangat bimbang tentang berpeluh itu sendiri. Oleh kerana ketidakselesaan itu, embarrassments dan kesulitan yang gangguan berpeluh membawa, orang yang kemudian cenderung untuk membangunkan peluh lebih, yang sebenarnya boleh membawa kepada bau beberapa yang tidak menyenangkan di kemudian hari.

Untuk mempunyai berpeluh saraf tidak terhad kepada hanya satu par badan. Malah, ia boleh berlaku di mana-mana bahagian badan seseorang. Ini adalah mengapa terdapat beberapa orang yang mengalami ini jenis berpeluh dan anda akan melihat mereka berpeluh sedalam-dalamnya di muka dan leher. Walaupun dalam beberapa, anda hanya akan dapat melihat peluh mengalir turun dari dahi ke dalam hidung dan bibir dan semua jalan melalui leher mereka sebaik sahaja mereka merasakan sedikit ketegangan atau kebimbangan.

Pada masa-masa, sesetengah orang juga boleh mengalaminya dan nyata berpeluh di tangan dan tapak tangan, yang lebih dikenali sebagai hiperhidrosis palmar. Dan apabila ini berlaku, berpeluh pun boleh memberi kesan kepada hubungan sosial orang itu, yang menjadi lebih memalukan berbanding sebelum ini.

Apa yang lebih, ada juga kes-kes berpeluh saraf mana orang yang berlebihan boleh berpeluh sebaik sahaja dia mendapat tertekan atau cemas; Walau bagaimanapun, walaupun dia telah mencapai keadaan ketenangan, peluh yang mungkin masih berterusan dan lebih teruk, mendapatkan lebih buruk. Dan kerana ini, ada yang pergi ke tahap jalan keluar dengan prosedur pembedahan secara kekal membebaskan mereka daripada masalah ini. Walau bagaimanapun, adalah penting bahawa anda mendapatkan nasihat doktor anda sebelum membuat sebarang keputusan muktamad, sudah tentu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar