Senin, 23 November 2015

Pemulihan Home Untuk Meringankan Strep Tekak Sakit

Pemulihan Home Untuk Meringankan Strep Tekak Sakit

Apabila pejabat doktor memanggil anda kembali dan memberitahu anda swab yang telah kembali positif strep, anda mungkin tidak akan menjadi sangat terkejut. Kesakitan yang tidak baik, dan mencari satu cara untuk menghentikannya boleh menimbulkan masalah. Banyak lebih semburan kaunter hanya boleh digunakan sekali setiap empat jam. Pelepasan mereka mampu jarang berlangsung lebih dari dua puluh minit. Apa lagi yang boleh anda lakukan?

Kayu manis dan Clove Teh: Kedua-dua rempah ini mengandungi eugenol, yang doktor gunakan untuk kebas kesakitan sakit gigi dan suntikan tapak. Air rebusan mereka boleh membosankan kesakitan. Letakkan batang kayu manis dan satu sudu ulas keseluruhan dalam kuali. Tambah dua cawan air dan reneh sehingga ia ke satu cawan. Satu auns bendalir ini boleh diambil sekali satu jam seperti yang diperlukan. Menyimpan cecair yang tinggal di dalam peti sejuk sehingga anda memerlukannya. Jika anda kencing manis, berbincang dengan doktor anda sebelum menggunakan kayu manis dan pastikan untuk memeriksa gula dengan kerap kerana ia boleh menyebabkan ia turun ke bawah.

Eucalyptus: Minyak tumbuhan ini boleh digunakan sebagai aromaterapi, dan boleh membantu petikan pernafasan terbuka yang kadang-kadang boleh dipengaruhi oleh bakteria strep. Dalam sirap batuk dan ubat batuk, ia boleh membantu kayu manis dan bunga cengkih dengan beberapa kebas. Jangan gunakan minyak sekitar kanak-kanak di bawah dua, dan kanak-kanak di bawah enam tidak perlu diberi apa-apa dengan kayu putih di dalamnya, kerana ia boleh menyebabkan masalah kesihatan yang serius.

Bawang putih: Kajian menunjukkan mungkin ada kesan antibiotik yang lemah dalam bawang putih mentah. Ini boleh membantu meningkatkan keberkesanan antibiotik preskripsi anda. Pastikan anda menyemak dengan doktor anda sebelum mengambil makanan tambahan ini dengan antibiotik. Jika anda mengambil pencair darah, termasuk aspirin, bertanya kepada doktor juga. Bawang putih juga boleh bertindak sebagai pencair darah.

Gargles: Beberapa cecair boleh digunakan sebagai minuman keras, kedua-dua untuk membantu meringankan kesakitan dan membantu membunuh bakteria. Listerine adalah salah satu pilihan yang jelas, tetapi ada orang lain. Satu sudu teh garam dalam secawan air suam juga boleh menjadi berguna, tetapi berhati-hati untuk tidak menelannya. Yang boleh menyebabkan loya dan muntah-muntah. Teh pudina adalah idea yang lain, dan jika itu ditelan, ia tidak seharusnya menjadi masalah.

Licorice dan Marshmallow: Kedua-dua herba ini boleh membantu kot tekak anda, yang melegakan kesakitan. Akar adalah bahagian yang berguna dalam kedua-dua tumbuh-tumbuhan. Likuoris disediakan, dalam bentuk tablet DGL boleh menjadi pilihan yang baik jika anda kencing manis, kerana akar ini mempunyai banyak gula di dalamnya. Jangan gunakan likuoris sama sekali jika anda mempunyai tekanan darah tinggi, kerana ia boleh menyebabkan ia naik mendadak.

Willow Bark: Herba ini boleh berguna dalam tiga cara. Ia merupakan pelega kesakitan topikal, pelega kesakitan dalaman dan anti-radang. Jika anda alah kepada aspirin atau mengambil terapi aspirin, anda harus mengelakkan ia, kerana ia mengandungi bahan aktif yang sama.

Satu perkara lain yang perlu diingat. Penyakit ini sangat mudah berjangkit dan bahaya menyebarkan ia tidak lalu sehingga anda telah di antibiotik sekurang-kurangnya dua puluh empat jam. Jangan lupa untuk memberitahu doktor anda tentang sebarang ubat-ubatan, makanan tambahan atau ubat-ubat herba yang anda ambil supaya interaksi dapat dielakkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar