Senin, 23 November 2015

Keberkesanan Rawatan Alternatif Sinusitis

Keberkesanan Rawatan Alternatif Sinusitis

Resdung adalah satu keadaan di mana yang parasinuses meradang akibat jangkitan bakteria, kulat, virus, alahan atau masalah autoimun. Sinus adalah gua kecil kosong dijumpai di dalam tengkorak. Ia mengandungi membran lendir dan menghubungkan dengan saluran hidung. Apabila lapisan sinus berwarna merah, bengkak dan tender pembukaan kemudiannya disekat. Dalam kes ini, sinus ini dipenuhi dengan nanah atau mukus. Kami mempunyai empat pasang sinus yang membantu mengedarkan udara lembap dalam saluran hidung. Selesema adalah faktor yang paling meluas predisposing di resdung. Demam alergi, alergen makanan dan jangkitan gigi juga boleh menyebabkan resdung.

Dalam merawat resdung antibiotik yang kuat diberikan. Ini antibiotik mempunyai kesan sampingan tetapi mereka tidak dapat menyembuhkan sinus tersumbat. Hari ini, ramai orang yang mengalami resdung sedang mencari cara-cara yang lebih murah dengan kesan sampingan yang kurang untuk menyembuhkan resdung. Terdapat beberapa penawar dan rawatan dalam perjalanan yang semula jadi atau rawatan alternatif.

Rawatan alternatif termasuk penggunaan alam semula jadi sebagai satu cara untuk mengubati jenis ini keadaan. Rawatan herba mula diiktiraf. Penggunaan akar astragalus boleh membantu melegakan disekat sinus. Orang-orang Cina percaya dengan niat dalam komponen penyembuhan akar astragalus. Akar Astragalus membantu membina imuniti dalam badan dan ia membantu membuka sinus blok. Ia boleh didapati dalam bentuk kapsul dan bentuk kering yang boleh dibeli di kedai-kedai makanan semula jadi. Anda boleh rebus mereka dengan sup. Ketegangan itu sebelum dihidangkan.

Satu lagi herba yang boleh menyembuhkan resdung adalah fenungreek. Ia digunakan dalam perubatan India Ayurveda untuk hidung tersumbat dan untuk mencegah jangkitan. Ia mempunyai ciri-ciri anti-radang yang membantu mengurangkan gejala resdung. Bawang putih juga dianggap sebagai herba kuat yang boleh membersihkan kesesakan hidung. Ia mempunyai ciri-ciri anti-bakteria dan anti-virus. Ia juga boleh merangsang sistem imun kita untuk melawan jangkitan. Penggunaan lobak pedas juga disyorkan kerana ia mempunyai kesan anti-radang. Satu lagi herba yang berguna untuk resdung adalah daun zaitun. Ia mengurangkan keradangan dalam saluran sinus. Ia hilang dengan kesesakan dan tersumbat.

Kajian menunjukkan bahawa ubat-ubatan semula jadi atau rawatan alternatif boleh melawan dan menyembuhkan penyakit. Ia adalah ekonomi dengan tiada kesan sampingan kerana mereka adalah tumbuhan yang berasal dari alam semula jadi. Ubat semula jadi adalah berdasarkan kepada kajian, penyelidikan dan pengalaman banyak orang yang mengalami penyakit yang serius. Ia terbukti berkesan dalam merawat pelbagai jenis penyakit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar